Rask

Dette rakk jeg å gjøre før jeg merka at influensaen eller hva faen det nå er kom tilbake med full styrke:

Jeg dro med bussen ut til Grorud. Det var ikke bare for å se om loppemarkedet deres hadde flere bøker jeg lengta etter å lese (man blir litt hekta på sånn jakting) men også for å nyte turen. Da jeg så Grorudsenteret tenkte jeg på min lærergjerning og elever som sier at fiskebutikken lukter vondt og elever som forsvinner på tur så jeg må løpe rundt og lete og så har de kommet tilbake til flokken i mellomtida og plutselig var det jeg som var den som var borte. Jeg liker disse minnene. Ellers er Grorud dessverre et litt trasig sted. Storkiosken deres er i hvert fall litt trasig, selv om de hadde gode pølser til ti kroner. Ingen steder der folk sitter komplett apatiske i et hjørne foran spilleautomater er særlig kjekke (en god grunn til at jeg aldri har følt meg særlig hjemme på Stena Line).

Grorud er endestoppet for buss 31, og da jeg skulle tilbake kom jeg på at nå var det egentlig på tide å finne ut én gang for alle om Snarøya, endestoppet i motsatt retning, faktisk er en øy eller hva det er for noe. Så jeg kjørte buss. Jeg liker å kjøre buss.

Det var dette jeg forklarte til min litt forundrede sjåfør som syntes det var merkelig at jeg ikke gjorde tegn til å gå av da vi kom fram til Snarøya. Jeg sa at jeg satt nå bare på bussen fordi jeg synes det er hyggelig å kjøre buss (som med alle bussjåfører og trikkeførere og lignende som observerer mine rare reisemønstre, virket det ikke som om han var så godt kjent med denne interessen), og spurte om han ikke skulle kjøre tilbake igjen. Det skulle han, men ikke før etter en tyve minutters pause. Han foreslo at jeg gikk en tur i området, hvilket jeg så gjorde.

Snarøya viste seg å være et vakkert sted. Man kunne gå på en sti langs vannkanten og det var fullstendig stille, kun sånne små bølgeskvulp som fikk meg til å tenke på Italia (jeg tenker ofte på Italia, så det var ikke det at Snarøya minnet så mye om det, egentlig). Her bor det rike folk. Jeg lurte på om det ville være god bruk av pengene hvis jeg skulle bli rik å bo på Snarøya – hvis jeg skulle bo i Norge. Det ser ut som et sted der man kan gå tur på natten med gode resultater, slik jeg liker.

Etter den korte befaringen gikk jeg og satte meg på bussen igjen og kjørte tilbake til Oslo.

Da jeg kom hjem følte jeg meg elendig sjuk igjen. Hei og hå!

About kakedeg

Baker kaker, leter etter husker hun får lov av Samfunnet å huske på, lytter til teit musikk, leser bøker, spiller Pokémon, kjører rundt på sparkesykkel til døden innhenter henne Vis alle innlegg av kakedeg

3 responses to “Rask

Legg att eit svar

